medlemmer

OPPEGÅRD KUNSTFORENING

post@oppegardkunstforening.no

Vi har fine planer for høsten!

Koronapandemien satte en brå stopp for vårutstilling, tur til Kistefoss og Bergen. Men nå planlegger kunstforeningens styre en forsiktig tilbakevending til normalt aktivitetsnivå. Kolben, biblioteket og Kolbotn galleri er åpnet, og høstutstillingen vil bli arrangert som planlagt fra 5. til 22. september. Stine Vogt og Gerard Waegeneire vil vise malerier i olje eller akryl, akvareller og halskjeder. Både under åpningen og resten av utstillingsperioden vil det bli gjennomført tiltak mot smitte.

Vi undersøker videre mulighetene for en tur til Kistefoss i september. Alle som har vært der forteller om et fantastisk sted med mye spennende kunst, ikke minst galleriet The Twist. Denne bygningens unike arkitektur har fått skryteoppslag i verdens viktigste medier. Denne turen kommer vi tilbake til.

Årsmøtet blir holdt den 25. august.

Vi undersøker også mulighetene for å besøke en utstilling i Oslo-området med påfølgende lunsj.

Det blir forhåpentligvis en høst med fine opplevelser i kunstens tegn.

God sommer ønskes alle våre lesere!

Og forøvrig:

Uttalelse fra medlem av kunstforeningen gjennom mange år:

"Noe av det klokeste jeg har gjort i voksen alder har vært å melde meg inn i Oppegård Kunstforening.  Det har gitt meg flotte kunstopplevelser gjennom foreningens utstillinger og medlemsmøter, utflukter til og besøk i gallerier og museer i Østlandsområdet samt turer til kulturbyer i Europa.

Dessuten har jeg blitt medlem av et nettverk med hyggelige og interesserte medlemmer".

Forskning i alle land viser at det å være medlem av et nettverk der man treffer mange andre mennesker er blant de aller viktigste grunnene til at man får et godt og langt liv. Et slikt  nettverk vil Oppegård Kunstforening også være.

Hvis du vil bli medlem i Oppegård kunstforening, fyll ut og send skjema under