Ungt blikk på tegning og tekstil

Utstilling:
Ungt blikk på tegning og tekstil

ÅPNING LØRDAG 26.AUGUST kl. 12.00

Unge kunstnere med nye og frie oppfatninger av klær som kunst og som viser oss nye streker innen tegnkunsten. Dette kan du oppleve på utstillingen som Oppegård kunstforening viser i Bibliotekgalleriet fra 26. august til 12. september.
De unge kunstnerne Alexander Sahr og Sara Skogøy er elever ved Kunsthøgskolen i Oslos designlinje. De er ikke bundet av våre konvensjoner når det gjelder antrekk til ulike anledninger, men skaper fritt. Resultatet er overraskende, endog litt sjokkerende. Men legg bort fordommene og se på tekstilene med et åpent sinn så får du fine opplevelser.
De tre unge tegnerne Ingela Adamson, Rebecca Nordbø og Karin Valum er alle medlemmer av  Tegnerforbundet. De har vært aktive i noen år og har deltatt i en rekke utstillinger. Felles for disse tre er at de har flere uttrykk, fra naturalistiske til abstrakte, fra strektegninger i sort/hvitt til bilder i fine farger.
- Jeg har alltid vært tiltrukket av papir som materiale, og det å lage spor og relieff i forskjellige overflater. Det er en utforskning av forskjellige former for tegning, sier Karin Valum på sin nettside.
- Vi kan ønske velkommen til en annerledes utstilling denne gangen, sier leder i Oppegård kunstforening, Lars Kleivan. - Den er utradisjonell, noe er utfordrende, noe vakkert.

Ved åpningen vil to elever fra kulturskolen underholde.
Edvard Sandbakken stiller med et spennende jazz-nummer på piano og i tillegg kommer Julie Godager med sangstemme og gitar.