Unge grafikere

Når det skjer:  Åpning lørdag 4 mars kl.12

Unge grafikere i Bibliotekgalleriet

Oppegård kunstforening arrangerer salgsutstilling med unge grafikere i Bibliotekgalleriet i Kolben på Kolbotn fra 4.-21. mars. Åtte kunstnere som er elever ved Kunsthøgskolen i Oslo viser bilder laget i mange teknikker, med både figurative og abstrakte motiver.

- Det er utrolig morsomt å se hva unge kunstnere holder på med, det har skjedd mye siden jeg gikk på Kunst- og håndverkskolen, sier Stine Vogt, hun er kunstnerrepresentant i Oppegård kunstforenings styre. - Utstillingen spener fra vidunderlig vakre dyrebilder i tusj til brodert grafikk. Kunstnerne har tatt i bruk utrolig mange teknikker. Dyrebildene er figurative men de fleste bildene ellers er i varierende grad av abstraksjon.

De åtte kunstnerne heter Linda Hærnes, Line Prip, Thomas Iversen, Christoffer Holt-Iversen, Beatrice Guttormsen, Cathrine Alice Liberg, Embla Øverbye og Sanne Joelsson.
De fleste kunstnerne vil være til stede på åpningsdagen 4. mars, og som vanlig blir det et musikalsk innslag.

I samarbeid med Oppegård bibliotek inviterer Oppegård kunstforening til et kåseri med grafiker Tom Eidsvold Larsen den 16. mars kl 1900. Han forteller om den aktuelle utstillingen og om utviklingen innen grafikk.