Om Oss

OPPEGÅRD KUNSTFORENING

post@oppegardkunstforening.no

Oppegård kunstforening ble stiftet i 1981. Ragnhild Østbye var foreningens første leder.

Når dette skrives, våren 2019, har foreningen 133 medlemmer. Vi får stadig nye, og ønsker flere velkommen.

Foreningens formål er å skape interesse for profesjonell kunst og kunsthåndverk. Styret består av seks medlemmer og tre varamedlemmer. Minst ett av styremedlemmene skal være utøvende kunstner. De siste tre årene har Lars Kleivan vært styreleder.

Oppegård kunstforening har gjennom årene kjøpt bilder fra egne salgsutstillinger og fått kunstverk i gave. I dag har vi en samling av ca 80 verk i forskjellige teknikker. Denne samlingen ønsker vi skal være til glede for flest mulig. Derfor henger disse bildene på ulike institusjoner i kommunen.

Kunstforeningen arrangerer årlig tre til fire utstillinger i Bibliotekgalleriet i kulturhuset Kolben på Kolbotn. På den årlige juleutstillingen er mange lokale kunstnere representert. Som medlem blir du hvert år invitert til et medlemsmøte med kåseri, musikalsk underholdning og lett servering. Videre tilbyr vi omvisning på kunstutstillinger og turer til kunstopplevelser her hjemme og i utlandet.

Vi informerer både via hjemmesidene og Facebook.